PELAJAR IPG PERLU MOHON PTPTN??

Monday, September 19, 2011

WOW...ni satu berita yang agak menggemparkan yang aku dengar dari kawan aku semalam masa lepak2 tgk bola..die cakap adik dia beruntung la masuk IPGM tahun nie coz intake last yang kerajaan bagi biasiswa..so, pasni xdak lagi biasiswa..aku tanya la..abis2 nak pakai duit sendir ker?? die cakap kena pnjam kat PTPTN.. 
HAAA??????? biar betul!!!!! Aku pun xtau la sejauh mana kebenarannya...tapi kalau benda nie betul agak pelik la coz kalau xsilap aku dari dulu lagi setiap pelajar maktab perguruan aka IPGM akan dapat elaun or biasiswa dari kerajaan...need to sign agreement with government...intake students maktab klu xsilap aku stiap tahun hanya 1500 orang jer untuk batch ijazah la...tapi ntah la..maybe kerajaan ada sebab kot wat camnie...cuma aku rasa terkejut jer ngan berita yang macam nie....paper hal pun, kita tunggu la jawapan or penjelasan dari pihak yang bertanggungjawab....

0 comments:

WWW.LISTEN2QURAN.COM